Wine Enthusiast

Adam og Sybil Strum var et helt almindeligt ægtepar fra New York med en stor interesse for vin, indtil de i 1979 fik en god idé:

pr. side
Vis som Grid Liste

3 varer

Faldende orden
pr. side
Vis som Grid Liste

3 varer

Faldende orden

Frustreret over manglen på tilgængelighed af relevant viden og udstyr for helt almindelige mennesker valgte de nemlig at starte kataloget Wine Enthusiast, hvis formål de selv sammenfattede som:

”At gøre vin-livsstilen og alt, hvad den repræsenterer, tilgængelig for alle!”

I begyndelsen gik det relativt sløvt, men gradvist fik forretningen så meget vind i sejlene, at det i 1988 blev muligt at udvide konceptet, så det magasin, som vi kender i dag, blev født.

Siden er Wine Enthusiast vokset i størrelse – fra et magasin, der udkom 14 gange om året – til et større digitalt medieunivers med mere end 4 mio. læsere.

Undervejs er grundkonceptet dog forblevet nogenlunde det samme: At Wine Entusiast skal være et sted, hvor det er muligt at få masser af tips og inspiration til mad, vin, drinks, rejser, underholdning og udstyr – uanset om man er decideret ekspert eller bare et helt almindeligt interesseret menneske.

I 2021 blev det offentliggjort, at Adam og Sybil Strums to døtre, Erika og Jacqueline, havde overtaget ledelsen af familiefirmaet.